Targi Gardenia – 18. urodziny: dojrzałość do zmian!

Przed nami XVIII edycja Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA 2024. „Pełnoletność” to czas ważnych zmian – w przypadku Gardenii będzie ich wiele. Niewątpliwie warto zarezerwować tę datę w kalendarzu: 16-18 października będą należały do branży ogrodniczej! 

18-letnia ewolucja Targów Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski.

– Miniona edycja Targów Gardenia pozwoliła nam na wyciągnięcie wielu wniosków – wiemy, w którą stronę sięgnąć po potencjał dla rozwoju imprezy i w tym roku będziemy z niego czerpać garściami. Liczymy, że sytuacja światowa jest stabilna na tyle, aby rozwiązania dotąd zamknięte otworzyć ponownie i skorzystać z szans, których dotychczas nie mieliśmy. – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA. Głównym założeniem tegorocznej edycji będzie zatem bogata ekspozycja, skupiona na różnorodności i nowościach branżowych, zwiększanie kompetencji osób funkcjonujących w branży ogrodniczej oraz skupienie na jakości zwiedzających. Mocnym punktem będą planowane strefy inspiracji oraz innowacyjna organizacja ekspozycji.

Gardenię 2023 odwiedziło 12 495 gości, również z zagranicy: Austrii, Białorusi, Czech, Chin, Niemiec, Estonii, Finlandii, Holandii, Łotwy, Litwy, Węgier, Mołdawii i Norwegii, w tym ok 30 uczestników programu Hosted Buyers. Na targach stawili się przedstawiciele z większości sieci handlowych i dystrybucyjnych oraz największe centra ogrodnicze: Bricomarche, Auchan, Lidl, PSB Mrówka, Materiały Budowlane Wesołek, Jucca, Dino Polska, Smurfit Kappa, Puratos, Leroy Merlin, Obi, Bricoman czy Jula.

Nasz Portal  w zeszłym roku  brał udział  w Targach Gardenia I  zorganizował pokaz florystyczny „Mniej znaczy więcej” w którym udział wzięli:

  • Róża Marciniak
  • Anna Wawrzyniak
  • Tomasz Iwanow
  • Rafał  Kawałko

 

Co nowego w najbliższej edycji?

Polska Oferta Eksportowa. Od lat Targi Gardenia to przestrzeń do spotkań na gruncie rodzimego biznesu, ale nie tylko – to także idealna okazja do zaprezentowania oferty zagranicznym zwiedzającym. Polska Oferta Eksportowa to top of the top polskiej produkcji – najatrakcyjniejsze oferty najlepszych polskich firm branży ogrodniczej. Na targi przygotowany będzie przejrzysty i skondensowany zbiór propozycji pod sprecyzowaną grupę zwiedzających. Firma – produkt/usługa – przewaga konkurencyjna – kontakt. Tylko tyle i aż tyle, aby zacząć intratne relacje z nowymi odbiorcami.

Green Networking. Topowe polskie firmy oraz reprezentanci zagranicznych odbiorców będą zaproszeni na spotkanie branżowe. Celem tego koktajlowo-networkingowego wieczoru będzie nawiązanie i ocieplenie relacji, w atmosferze VIP ONLY, przy wyśmienitym jedzeniu, nastrojowej muzyce i w pięknych okolicznościach Alei Lipowej.

Hosted Buyers – kluczowi zwiedzający. Tegoroczna Gardenia ma ambicję stać się areną międzynarodowych spotkań. Organizator rozpoczął już proces pozyskiwania kontaktów zagranicznych, które otworzą dla polskich firm zupełnie nowe perspektywy. Kto został zaproszony?
– Pracownicy wyższego szczebla z topowych zagranicznych firm produkcyjnych

– Przedstawiciele europejskich sieci handlowych i dystrybucyjnych

– Członkowie zagranicznych stowarzyszeń, związków i izb branżowych

– Centra ogrodnicze z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Szwecji, Holandii, Bułgarii, Rumunii, Turcji, Włoch, Danii czy Słowenii.

Na ten moment zgłoszona już została liczba niemal 70 uczestników z 12 krajów w ramach programu Hosted Buyers, co rokuje rekordową liczbą zagranicznych gości.

Będą to między innymi:

  • Reprezentanci europejskiego stowarzyszenia EFSA – stowarzyszenie dostawców kwiatów i dekoracji, działa w celu zwiększenia globalnej konkurencyjności branży kwiatowej, ogrodniczej i lifestylowej. Misją EFSA jest dzielenie się przyszłymi trendami i wiedzą rynkową w celu zapewnienia dodatkowej wartości członkom i ich partnerom w branży ogrodniczej. Działania EFSA koncentrują się na trendach, rozwoju handlu detalicznego i zrównoważonym rozwoju.
  • Dyrekcja Les Jardineries et Animaleries – związek zawodowy reprezentujący wyspecjalizowanych dystrybutorów produktów ogrodniczych i dla zwierząt domowych we Francji. Zrzesza większość niezależnych centrów ogrodniczych i sklepów zoologicznych, a także największe marki centrów ogrodniczych.
  • Reprezentanci Tuinbranche Nederland – stowarzyszenie zrzeszające przedsiębiorców z całego sektora ogrodniczego. Jego członkami są dostawcy, hodowcy i sprzedawcy detaliczni. Reprezentuje cały łańcuch biznesowy i przemawia w imieniu szerokiego elektoratu.
  • Właściciele szkółek, gospodarstw ogrodniczych, szklarni, farm ekologicznych – potwierdzeni goście z Holandii, Estonii, Rumunii, Włoch, Bułgarii, Serbii
  • Właściciele centrów ogrodniczych
  • Eksperci usprawniający działanie centrów ogrodniczych
  • Producenci nasion i cebul kwiatowych
  • Architekci krajobrazu
  • Reprezentanci firm produkcyjnych i dystrybucyjnych z różnych sektorów ogrodnictwa

Działania mające na celu pozyskanie zagranicznych zwiedzających są w toku – prowadzonych jest wiele rozmów i aktywności, które zwiększą atrakcyjność rozmów w czasie tegorocznej Gardenii.

Speakers’ Corner – wiedza poprzez rozmowę

Ponownie zorganizowana zostanie przestrzeń prelekcyjno-dyskusyjna, gdzie słuchacze-rozmówcy spotkają się z ekspertami marketingu w biznesie ogrodniczym. Dowiedzą się, w jaki sposób zorganizowane powinno być centrum ogrodnicze, aby sprawnie funkcjonować, a także jak promować się lokalnie i globalnie, aby powiększać zyski ze sprzedaży. Poruszona też będzie tematyka sklepu internetowego i nowych trendów w biznesie, w szczególności tym online.

Przekrojowo przez ogrodnictwo

Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa – od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny, pełen pokazów i nietuzinkowych kompozycji. Zmiana lokalizacji na pawilony 7, 7A, 8, 8A oraz 6 to nowy potencjał prezentacji oferty wystawców i wyjątkowa, zielona przestrzeń Alei Lipowej, w której ulokowane będą inspiracje i eventy dla zwiedzających.

Ogród nowoczesny, czyli jaki?

Motyw przewodni XVIII Targów GARDENIA to „Zielona przyszłość. Branża ogrodnicza nowej ery”. Będziemy pytać wystawców i ekspertów architektury krajobrazu, zieleni miejskiej i przydomowej, specjalistów i hobbystów – jaka zieleń nadchodzi? Minimalistyczna? Automatyczna? Naturalna czy projektowana? Jak przygotowuje się branża na zmiany klimatyczne? Jak reaguje na nowe oczekiwania konsumentów? Jakie centrum ogrodnicze ma szansę przyciągnąć i utrzymać dzisiejszego klienta? Na stoiskach wystawców zwiedzający zobaczą nowości na nadchodzący sezon utrzymane w ekologicznym duchu, najświeższe trendy i ciekawostki z branży.

Istotnym kontekstem będą odbywające się niemal jednocześnie, bo w dniach 15-17 października, Targi POLECO. Jest to największe i najważniejsze miejsce spotkań przedstawicieli instytucji legislacyjnych, samorządów oraz reprezentantów świata biznesu, nauki i edukacji bezpośrednio związanych z branżą ochrony środowiska i gospodarką komunalną. Targi odwiedzają przedstawiciele przedsiębiorstw m. in.: gospodarki komunalnej, gospodarki odpadami, energetycznych, ciepłowniczych i wodociągowych, a także utrzymania zieleni miejskiej.

Materiał prasowy Targów Gardenia

Zdjęcia: portal floraplus.pl

 

Szczegóły poszczególnych wydarzeń znajdą Państwo na www.TargiGardenia.pl

Galeria fotografii z poprzedniej edycji: https://targigardenia.pl/pl/multimedia/

Katalog Wystawców (stan na 18.07.2024): https://targigardenia.pl/pl/dla-zwiedzajacych/wazne-informacje/katalog-wystawcow/

Więcej o programie Hosted Buyers: https://targigardnia.pl/pl/aktualnosci/miedzynarodowa-arena-spotkan-rekordowa-liczba-zagranicznych-gosci/