Pop-Up Kwiaciarnie – Nowy florystyczny trend

Co to są pop-up (wyskakujące) kwiaciarnie? Są to zazwyczaj tymczasowe ekspozycje zewnętrzne jako miejsce sprzedaży, odmienne  dla tradycyjnych kwiaciarni z cegieł  i zaprawy,  organizowane , aby uzyskać widoczność i sprzedawać więcej świeżych kwiatów, bukietów oraz innych rzeczy.

Ten trend oferuje tak wiele możliwości zwiększenia przychodów, rozpoznawalności marki, rozszerzonych możliwości biznesowych i dotarcia do nowej grupy klientów, że nic dziwnego, że kwiaciarnie pop-up kwitną.

Rozwijanie działalności florystycznej jest dużym wyzwaniem. Floryści  tworzą pop-up kwiaciarnie w celu przetestowania nowej lokalizacji przed zobowiązaniem się do stałej obecności w danym miejscu.

Lokalizacja, lokalizacja

Jak można się domyślić, lokalizacja jest kluczem! Niezależnie od tego, czy masz miejsce przed firmą – kwiaciarnią, czy na lokalnym wydarzeniu, przy podejmowaniu decyzji o lokalizacji  należy pamiętać o czterech ważnych czynnikach:

  1. Foot Traffic – ile osób przechodzi dziennie w tej lokalizacji?
  2. Foot Traffic Time – o której godzinie w ciągu dnia, odbywa się  największy ruch pieszy?
  3. Lokalizacja i przestrzeń – czy jest odpowiednio dużo miejsca na różne konfiguracje i czy będzie to miejsce wystarczająco widoczne dla ruchu pieszego?
  4. Pozwolenie — czy Twoje pozwolenie na prowadzenie biznesu w tym miejscu (władze lokalne, właściciele lokalu) zezwala na działalność poza siedzibą firmy? Wraz ze wzrostem dostawców mobilnych, może być konieczne skontaktowanie się z władzami lokalnymi, aby upewnić się, czy jest to możliwe .

Uwaga! Wybór uruchomienia pop-up kwiaciarni,  może być świetnym sposobem na współpracę z innymi lokalnymi firmami i dostawcami z danego obszaru. Poznanie społeczności pomaga określić, które miejsce będzie najlepsze na  biznes.

Pop-up Shop – Kwiaty i artykuły zaopatrzeniowe

Niezależnie od tego, czy zdecydowałeś się być przed swoją  kwiaciarnią , czy w innym miejscu, zawsze najlepiej przygotować się,  jakiego rodzaju kwiatów i materiałów będziesz potrzebować.

Ekspozycja — czy po prostu zaaranżujesz stół, czy wykonasz niestandardową ekspozycję  lub wystawisz koszyki kwiatów? Wybory są nieograniczone. Miejsce ekspozycji  powinno reprezentować Twoją osobowość i biznes, co pomaga w rozpoznawaniu marki przez  nowych i obecnych klientów.

Zaopatrzenie — ważne jest, aby podróżować z dużą ilością  materiału, aby przygotować się do pracy niestandardowej, a także procesów transakcyjnych w podróży. Ze względu na przestrzeń,   możesz nie mieć dużo miejsca do przechowywania. Zachowaj to co niezbędne,  taśmy florystyczną, druty, sekator , nóż, kilka pojemników, mobilny system płatności  i kasę.

Kwiaty – Niektóre sklepy pop-up sprzedają luźne kwiaty, wcześniej wykonane bukiety lub aranżacje. Przed założeniem wyskakujących kwiaciarni zdecyduj, co chcesz zaoferować. Pamiętaj, że możesz nie mieć dużo miejsca, więc przynieś i pokaż tylko to, co wiesz, że możesz sprzedać.

Uwaga: Daj klientom doświadczenie, projektując na ich oczach kilka aranżacji. Kolejny świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i dodatkowego ruchu pieszego w wyskakującym okienku.

 

Reklamuj swoją wyskakującą kwiaciarnię

Istnieje wiele sposobów marketingowych, aby  dostarczyć informacje na temat pop-up kwiaciarni. W erze cyfrowej, w której żyjemy, Twoje konta w mediach społecznościowych powinny zdecydowanie zawierać posty z informacjami o lokalizacji / godzinach otwarcia Twojej  wyskakującej kwiaciarni, a także zapowiedź tego, co będziesz sprzedawać.

Doskonałym sposobem na zwiększenie ruchu w mediach społecznościowych jest publikowanie hashtagów i dołączanie twojej lokalizacji! Poszukaj pomocy innych influencerów w wyborze słów kluczowych. Oprócz używania hashtagów umieszczanie tagów lokalizacji na zdjęciach pokazuje klientom dokładnie, gdzie jesteś. Ułatwia to znalezienie i zrobienie zakupów w Twojej pop-up kwiaciarnii.

Zdjęcia i tekst – Floranext i Rafał Kawałko