Chcesz zapewnić sobie wgląd w sprzedaż kwiatów i roślin w polskich sieciach detalicznych? Weź udział w bezpłatnym webinarze, który odbędzie się 8 czerwca i jest zorganizowany przez Ambasadę Królestwa Niderlandów w Warszawie we współpracy z polskim partnerem handlowym Fresh Market Poland, międzynarodową organizacją producentów kwiaciarstwa AIPH oraz partnerem medialnym FloraCulture International.
Dlaczego Polska?
Polska jest prężnie rozwijającym się rynkiem eksportowym holenderskich kwiatów ciętych, roślin doniczkowych, ogrodowych, krzewów, drzew i cebulek, a potencjał polskiego rynku wciąż jest nie wyczerpany.
Polski cud gospodarczy jest niezwykły pod wieloma względami. Od upadku żelaznej kurtyny w 1989 r. polska gospodarka była w stanie szybko przekształcić się z gospodarki centralnie planowanej w gospodarkę wolnorynkową. Dzięki rozsądnej polityce monetarnej i fiskalnej krajowi udało się uniknąć recesji na dużą skalę podczas kryzysu bankowego w latach 2008-2009. Polskie PKB wzrosło wtedy o około 5% do 2020 roku, przewyższając pod względem gospodarczym większość krajów Europy Zachodniej.
Pandemia spowodowała wiele ludzkich i finansowych cierpień, ale Polsce udało się ograniczyć spowolnienie gospodarcze o -3,6%, czyli znacznie mniej drastycznie w porównaniu do innych krajów.
Tymczasem dwustronny handel i inwestycje stale rosną dzięki stabilnemu wzrostowi gospodarczemu. Ten środkowoeuropejski kraj oferuje zatem wiele możliwości eksporterom produktów szkółkarskich, częściowo ze względu na swoje położenie oraz młodą i dynamiczną populację. Wykorzystanie znacznych funduszy UE i zasobów Banku Światowego dodatkowo wzmocnił w ostatnich latach intensywny rozwój sektora rolnego.
Ze względu na swoje położenie geograficzne na skrzyżowaniu dróg między Wschodem a Zachodem Polska jest ważnym partnerem handlowym Holandii, zwłaszcza jeśli chodzi o handel kwiatami i roślinami. Na przykład w 2021 r. holenderskie firmy wyeksportowały 347 mln EUR (+22,4% w porównaniu z 2020 r.) w zakresie szkółkarstwa kwiatowego, co plasuje Polskę na piątym miejscu w pierwszej dziesiątce krajów eksportujących, według zestawienia Stowarzyszenia Hurtowników Szkółek Kwiatowych (VGB) i analityków rynku z Floridata.
Godny uwagi jest fakt, że sprzedaż kwiatów i roślin przez polskie sieci detaliczne jest coraz popularniejsze i profesjonalizuje się.
Dlaczego polski handel detaliczny?
Dzięki temu wydarzeniu Holandia chce zaprezentować się jako dostawca wysokiej jakości kwiatów, roślin, drzew i cebulek uprawianych w sposób zrównoważony dla polskich supermarketów i marketów budowlanych. Holandia ma wiele atutów: bardzo zaawansowany technicznie sektor ogrodniczy, produkty z certyfikatem środowiskowym, globalne centrum dystrybucji i dobrze naoliwiona logistyka, silny duch przedsiębiorczości i bezprecedensowo duży asortyment. Holenderscy hodowcy eksportują kwiaty cięte, rośliny doniczkowe, rośliny rabatowe, drzewa, krzewy, byliny i cebulki do wszystkich zakątków świata i mają nadzieję na nawiązanie nowych kontaktów detalicznych w Polsce lub wzmocnienie istniejących relacji poprzez tę misję.
Zapisy
Data: środa, 8 czerwca 2022
Czas: 15:00-16:30
Webinar jest bezpłatny. Zapisz się już teraz TUTAJ!
Webinar odbędzie się w języku angielskim.
Dla kogo?
Udział w tym wydarzeniu online jest bezpłatny i skierowany głównie do eksporterów kwiatów i roślin ozdobnych. Natomiast również hodowcy, producenci, dostawcy materiału wyjściowego, eksporterzy, kwiaciarnie i dostawcy roślin ogrodowych bioroący udział w webinarze zdobędą aktualny obraz rynku sprzedaży kwiatów i roślin w polskich supermarketach i sklepach typu DIY.
Program
- 15:00 – Powitanie przez Pana Tim Briecliffe, Sekretarza Generalnego Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Ogrodniczych (AIPH).
- 15:05 – Pani Carolien Spaans, Radca Rolny Ambasady Holandii w Warszawie.
Pani Spaans odpowie na pytanie, dlaczego rolnictwo/ogrodnictwo w obiegu zamkniętym jest tak ważne. - 15.15 Prezentacja pana Tomasza Szaconia, konsultanta z firmy Retail Poland Consulting. Przedstawi on obraz współczesnego polskiego handlu detalicznego: organizację handlu detalicznego w Polsce, największych polskich graczy, wyzwania i możliwości w Polsce w tym obszarze.
- 15.25 Prezentacja pani Brigitte Hagen z Conceptfactory.eu Na zlecenie fundacji Chryson Brigitte zrealizowała program zachowań konsumenckich, w którym odwzorowano zachowanie polskiego konsumenta z uwzględnieniem wydatków poniesionych na kwiaty i rośliny w supermarkecie w Polsce. Podczas swojej prezentacji Brigitte wskaże, w jaki sposób można skorzystać na sprzedaży na półce sklepowej mając w ofercie mniej konwencjonalne kwiaty.
- 15.35 Prezentacja pana Roberta Radkiewicza, który w przeszłości prowadził własną hurtownię kwiatów i roślin. Radkiewicz jest obecnie konsultantem polskich supermarketów i marketów budowlanych i skupia się na wzmocnieniu kategorii kwiatów i roślin. Radkiewicz już wcześniej występował jako gość na czołowych polskich targach ogrodniczych Zieleń to życie i Gardenia. Radkiewicz opowie o polskich centrach ogrodniczych i marketach budowlanych.
- 15.45 Prezentacja pani Becky Roberts, dyrektor Floral International z Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Świeżych z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, niekwestionowanego autorytetu w zakresie promocji produktów łatwo psujących się na półkach sklepowych. W swojej prezentacji Becky udziela wskazówek, jak jeszcze bardziej dynamicznie prezentować kwiaty i rośliny na półce sklepowej oraz jak zapobiegać ich zniszczeniu.
- 16.00 film promocyjny targów Zieleń to Życie
- 16.05 Zakończenie webinaru krótkim podsumowaniem.